Missnöjet med Storbankerna växer……Känner du Förtroende för Din Bank ?
Enligt Svenskt Kvalitetsindex senaste mätning inom lån- och sparande branschen under hösten 2023 har privatkundernas kundnöjdhet fortsatt att rasa. Missnöjet började under år 2022 och i den senaste mätningen får storbankerna generellt ännu sämre betyg vad gäller kundnöjdhet inom sparande, bolån, privatlån och finansiella tjänster.
Att välja bank är ofta komplicerat då många faktorer har betydelse. Allra viktigast för kunderna är god service men även räntor och avgifter har stor betydelse. Kunderna efterfrågar mer information och personlig kontakt. I dagens samhälle måste du oftast boka tid för att kunna besöka din bank. Antalet fysiska bankkontor blir färre och kötiderna är många gånger långa när du ringer bankens kundservice. Bankerna kapar kostnader medan kunderna får sämre service. De senaste 20 åren har antalet bankkontor i Sverige minskat dramatiskt från c:a 2.000 till c:a 1.000 stycken.
Behöver ni hjälp med att se över hushållets ekonomi rekommenderar jag er att kontakta en Oberoende Ekonomisk Rådgivare. Ni kan då få råd och rekommendationer som kan minska era kostnader samt öka ert sparande.
Antalet bankkontor i Sverige nu under 1000 | Fastighetsvärlden (fastighetsvarlden.se)